بازی های رایانه ای:
- بخش فنی بازیهای رایانه ای شامل موارد زیر:
- فیزیک اولیه (تشخیص برخورد نیروهای گرانش، جرم ارتجاع، اصطکاک مفصل های ولایی و توپی و چرخی و…)
- خلاقیت
- نورپردازی
- سایه ها (ثابت یا پویا، تخت یا حجمی و…)
- بافت (Texture)
- هوش مصنوعی (مسیریابی، تصمیم گیری و…)
- جلوه های ویژه (انفجار، اعوجاج ناشی از حرارت و انفجار، آب و حرکت طبیعی و…)
- سیستم شبکه (بازی با قابلیت تحت شبکه)
- بخش هنری بازیهای رایانه ای شامل موارد زیر:
- گرافیک: کیفیت و زیبایی تصاویر محیط بازی – وجود خلاقیت و تنوع گرافیکی – گرافیک شخصیت داستان – افکت های تصویری – کیفیت فنی شامل منابع نور، اشعه ها و …
- صدا و موسیقی: بهره مندی از موسیقی متناسب با بازی – تناسب صدای کاراکترها با فضای بازی – کاربرد صدا و آوای مناسب در محیط بازی – وجود خلاقیت – کیفیت صدا و موسیقی در بازی – تأثیرگذاری صدا و موسیقی در جریان بازی- ساخت موسیقی برای بازی
- شخصیت: گیرایی شخصیت – طراحی شخصیت – طبیعی بودن حرکت شخصیت در طول بازی – خلاقیت در طراحی شخصیت – هماهنگی طراحی کاراکترها با نوع بازی – نحوه تعامل با محیط
- بخش محتوایی بازی های رایانه ای شامل موارد زیر:
- بازی نامه: جدید بودن داستان – جذاب بودن داستان – بومی بودن داستان – روند بیان داستان در طول بازی به مخاطب – خلاقیت داستان – دیالوگها شخصیت پردازی داستان – توفیق در رساندن پیام به مخاطب
- طراحی بازی: تنوع در مراحل – کنترل بازی طراحی مراحل بازی – تعادل بازی – جذابیت بازی – موضوع خلاقانه
شرایط و ضوابط:
- مسابقه به صورت گروهی (گروه های دو نفره) است.
- درج مشخصات صاحبان اثر بازی رایانهای شامل نام و نام خانوادگی صاحبان اثر، استان و پایه تحصیلی در داخل اثر الزامی است.
نمونه اثر:
(متاسفانه فایل نمونه اثر موجود نیست)
ملاک های داوری:
دانلود نمون برگ داوری
فرم ها و مستندات:
دانلود فرم ها و نمون برگ ها
منابع:
- سایت های معتبر اینترنتی
- شیوه نامه مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان سراسر کشور