آموزش ثبت نام دانش آموز در مسابقات فرهنگی هنری 1403-1402 از طریق نورینو my.medu.ir

راهنمای تصویری ثبت نام دانش آموزان در چهل و دومین جشنواره فرهنگی هنری امیدفردا و پویش مهر 1402-1403 در سامانه پرورشی نورینو از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش my.medu.ir

سامانه نورینو، بستری برای فعالیت های پرورشی و فرهنگی سازمان آموزش و پرورش کشور است در این آموزش که توسط وب سایت نی قلم تهیه شده به بررسی جزئيات مربوط به ثبت نام مسابقات فرهنگی هنری در سامانه نورینو پرداخته می شود.

پیش از مطالعه نحوه ثبت نام مسابقات فرهنگی هنری حتما شیوه نامه مسابقات را مطالعه کنید برای مشاهده شیوه نامه و نمایه رشته های مسابقات فرهنگی هنری ۱۴۰۳-۱۴۰۲ روی یکی از متن های زیر بزنید (کلیک کنید):

شیوه نامه پویش مهر ۱۴۰۳-۱۴۰۲

شیوه نامه چهل و دومین جشنواره امیدفردا

در گام اول (مطابق تصویر-شماره ۱) آدرس پنجره خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی: my.medu.ir را در مرورگر وارد کنید.

سپس به ترتیب کد ملی(شماره ده رقمی شناسنامه) را به عنوان نام کاربری (مطابق تصویر-شماره ۲) و شش رقم سریال شناسنامه را به عنوان رمز عبور پیشفرض (مطابق تصویر-شماره ۳) وارد نمایید.

سپس کد امنیتی را همانند اعداد نمایش داده شده در تصویر مقابل وارد (مطابق تصویر-شماره ۴) و از طریق دکمه «ورود» وارد سامانه شوید (مطابق تصویر-شماره ۵).

 

پس از ورود با رفتن به پایین صفحه، بخش «خدمات پرورشی دانش آموز» را یافته و آیکون «نورینو» را انتخاب کنید (مطابق تصویر-شماره ۶).

پس از ورود به سامانه نورینو، مجدد با رفتن به پایین صفحه، این بار بخش «فرهنگی، هنری، اردوها» را بیابید، حال برای ثبت نام در چهل و دومین جشنواره امیدفردا، آیکون «مسابقات فرهنگی هنری» و برای شرکت در پویش مهر ریاست جمهوری، آیکون «پویش مهر» را انتخاب کنید (به عنوان مثال و مطابق تصویر-شماره ۷، ما گزینه مسابقات فرهنگی هنری را برای ادامه کار انتخاب می کنیم).

پس از نمایش رشته های اصلی، برای مشاهده رشته های و گرایش های فرعی، گزینه مربوطه را انتخاب کنید (به عنوان مثال و مطابق تصویر-شماره ۸، ما گزینه هنرهای دستی و تجسمی را برای ادامه کار انتخاب می کنیم).

 

در آخرین مرحله، از بین لیست نمایش داده شده، رشته یا گرایش های مورد علاقه را یافته و گزینه سبز رنگ «ثبت نام» را انتخاب کرده و نمایش پیغام «با موفقیت انجام شد» تاییدی بر پایان موفق ثبت نام در مسابقات خواهد بود (مطابق تصویر-شماره ۹).

نکته۱: از سربرگ «ثبت نام شده»، تمام رشته های مسابقات و جشنواره هایی که ثبت نام کرده ایم قابل مشاهده هستند و در صورت انصراف به راحتی می توان برای حذف هر رشته از گزینه قرمز رنگ «انصراف» استفاده کرد (مطابق تصویر-شماره ۱۰ و ۱۱).

نکته۲: در صورتی که هنگام ورود دانش آموز با کدملی (شماره ده رقمی شناسنامه) و سریال شش رقمی شناسنامه با خطا مواجه شدید، می توان از گزینه «ورود از طریق دولت من» به شرح زیر اقدام کرد:

 

راه حل اول: ورود با شماره تلفن همراهی که به نام یکی از والدین دانش آموز است از طریق درگاه دولت من و تغییر رمز عبور دانش آموز از بخش فرزندان در کارتابل پنجره واحد خدمات الکترونیک والد.

چنانچه در پنل والدین در درگاه دولت، فرزند قابل مشاهده نیست، می بایست اقدامات زیر در سیدا مدرسه انجام شود:

کاربری مدیر/عملیات اولیه/مشخصات فردی و پرونده تحصیلی دانش آموزان/گزینه مشخصات والدین/تمامی اطلاعات والدین به درستی ثبت شود و در پایان تیک سرپرست زده شود/اعتبار سنجی و تایید.

 

راه حل دوم: جهت ایجاد و ارسال رمز به My medu توسط مدیر مدرسه و از طریق سامانه سیدا:

  1. ورود به سیدا با کاربری مدیر مدرسه
  2. مدیریت
  3. انتصاب و دسترسی
  4. کلمه عبور دانش آموزان
  5. انتخاب پایه
  6. گزینه تغییر رمز عبور مقابل نام دانش آموز

اکثرا مشکلات با این روش + تایید سرپرستی پدر و مادر در سامانه نورینو قابل حل شدن می باشد.

برای دانش آموزان غیرایرانی یا خارج از کشور به طریق زیر عمل کنید:

در سیدا، منوی تسهیلات ، انتصاب و دسترسی، کلمه عبور دانش آموزان: از لیست دانش آموزان ، دانش آموز مورد نظر را انتخاب و پس از نوشتن و تحویل پسورد به دانش آموز ، دکمه تایید و ارسال به مای میدو را کلیک نمایید.

تهیه شده توسط گروه فرهنگی هنری نی قلم

استفاده از مطالب فوق با قید منبع بلامانع است.

درباره ی مدیر کل

مطلب پیشنهادی

اس ام اس، پیام و متن تسلیت شهادت امام حسن مجتبی(ع) – ۲۸ صفر

مناسبت بیست و هشتم ماه صفر، مصادف با سالگرد شهادت امام دوم شیعیان، اس ام …

5 دیدگاه

  1. سهند سینامنش

    من دیدگاهی ندارم

  2. پرنیا حیدری

    به نطر من محک زدن در هنر هایی که علاقه داریم
    .

  3. سلام یگانه اکبری هستم .
    ایده های جالبی هست .
    برای خلاق بودن بچه ها و پیشرفت بچه ها
    معلم سرکار خانم سفیدگر
    مدرسه شهید خدادادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *