گنجینه سرود نی‌قلم

هنر سرودخوانی و موسیقی از فعالیت های ضروری می باشد، که نیاز جامعۀ امروز برای جوانان و نوجوانان ما است. فعالیتی نشاط افزا و شادی بخش، كه جامعۀ ما بدان نیازمند است.

فعالیت گروهی سرود، مجلس انس و دوستی ای است كه دانش آموزان عزیزمان را گردهم می آورد و روحیۀ جمعی و مشاركت جویی و مسؤلیت پذیری را در آنان تقویت می نماید. به ویژه دانش آموزانی كه امروزه بیش از حد گرفتار تنهایی بازی ها و فضاهای مجازی شده اند.

آنچنان كه در سند تحول بنیادین به درستی بر اهمیت رشد ساحت زیبایی شناختی اشاره گردیده، پرداختن به فعالیت های موسیقایی باعث تقویت ذهن و نگاه زیبایی شناختی دانش آموزان می شود. همچنین از شكل گیری روحیۀ خشن و پرخاش جو نیز در وجود آنان جلوگیری می نماید.

پرداختن به هنرهای آوایی به تقویت گویایی و گفتار دانش آموزان كمك های فراوانی می نماید برگزاری مسابقات با شرایط رقابتی سالم و عادلانه و اخلاقمند برای دانش آموزان، زمینه ساز شكوفایی و بالندگی آنان خواهد بود. حتی شكست نیز به شرط راهنمایی های صحیح، زمینه ساز پیروزی و رشد هوش آنان خواهد شد.

سرود گروهی و همگانی فعالیتی است كه تمام دانش آموزان را به مشاركت دعوت می کند و باعث تخلیۀ هیجانات آنان می گردد. حتی به دانش آموزان خجول و گوشه گیر نیز كمك می‌‌‌‌‌‌كند تا
صدای خود را در میان جمع آزاد كرده و احساسات خود را بیان نمایند.

اولین و مهمترین قدم برای تشکیل یک گروه سرود در مدرسه و به اجرا در آوردن یک اثر خوب که منجر به کشف استعداهای دانش آموزان می شود انتخاب، شعر یا ترانه و ساختن موسیقی آن است. دغدغۀ همۀ مربیان سرود پیدا کردن یک شعر یا ترانه خیلی خوب است و مهمترین عامل عدم موفقیت هزینه های سنگین سرودن شعر یا ترانه، ساختن و ضبط موسیقی مناسب برای آن در استودیو های حرفه ای توسط گروه های حرفه ای است.

ما در موسسۀ فرهنگی هنری نی قلم با فراهم آوردن گنجینه ای بزرگ شامل بیش از هزار عنوان فایل سرود باکلام و بی کلام به همراه متن شعر یا ترانه مناسب به تفکیک موضوع، رده سنی و جنسیت ویژه دانش آموزان امید داریم زمینه کشف و پرورش آتیه سازان این سرزمین را مهیا کرده باشیم.

مدیران مدارس، معاونان و مربیان پرورشی و دبیران حتی خود دانش آموزان از طریق گزینه زیر می توانید به این مجموعه به صورت رایگان دسترسی داشته باشید:

جهت مشاهده گنجینه سرود نی قلم روی دکمه زیر بزنید:

مشاهده گنجینه سرود

درباره ی مدیر کل

مطلب پیشنهادی

دانلود سرود باکلام و بی‌کلام نسل آرمانی گروه نجم الثاقب تهران به همراه متن

سرود و نماهنگ سرود «نسل آرمانی» توسط گروه سرود نجم الثاقب تهران با موضوع فلسطین …

4 دیدگاه

  1. سمیه زمانی گندمانی

    سلام وقت بخیر لطفاً نحوه‌ی سرچ کردن یک مورد خاص را توضیح دهید ( به عنوان مثال بی‌کلام یک سرود)

    • سلام خداقوت، در قسمت جستجو کلمه یا عبارت مورد نظر را بنویسید مثلا 13 آبان و به این ترتیب تمام سرود های مرتبط به شما نمایش داده می شود و با کلیک روی آیکون دانلود به صفحه دانلود آن سرود خاص منتقل می شوید.

  2. معاون پرورشی

    باسلام
    نمایشنامه مورد نظر خریداری شده. چطور و از کدام قسمت قابل دانلود هست؟ ممنونم

    • سلام، پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود. در صورتی که مجدداً موفق به دانلود نشدید اطلاع دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *