چهلمین و دومین دوره جشنواره فرهنگی هنری دانش آموزان سراسر کشور «امیدفردا»
مخاطبین: دانش آموزان علاقهمند در کلیه دوره های تحصیلی
سطوح برگزاری جشنواره:
- مرحله اول: جشنواره مدرسه ای
- مرحله دوم: جشنواره منطقه / ناحیه / شهرستانی
- مرحله سوم: جشنواره استانی
- مرحله چهارم: جشنواره کشوری یا ملی
حوزه های مختلف برگزاری جشنواره:
- آفرینش های ادبی و فرهنگی (شامل رشته ها و گرایش های شعر، داستان)
- هنرهای آوایی (شامل رشته ها و گرایش های سرود و موسیقی)
- فیلم و هنرهای نمایشی (شامل رشته ها و گرایش های فیلم و نمایش)
- هنرهای دستی و تجسمی (شامل رشته ها و گرایش های دستی و تجسمی)
- رسانه و فضای مجازی (شامل رشته ها و گرایش های تولید محتوا و بازی های رایانه ای)
موضوعات:
- بخش موضوعی
- بخش آزاد
مهلت ثبت نام و ارسال آثار: ۲۰ آذر ماه لغایت ۱۵ بهمن ماه
نحوه ارسال آثار:(کم حجم) در نورینو و سایر بصورت دستی در مدارس
سامانه ثبت نام جشنواره: نورینو در سامانه my.medu.ir
ارتباط با دبیرخانه: کانال جشنواره در شبکه دانش آموزی شاد
شیوه نامه چهل و دومین جشنواره فرهنگی هنری امید فردا
معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش
اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی
پس از مطالعه شیوه نامه چهل و دومین جشنواره فرهنگی هنری امیدفردا حتماً از مجموعه های زیر دیدن فرمایید:
(بیش از چهل فایل ورد WORD نمونه لوح تقدیر با موضوعات مختلف)
مقدمه
اداره کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با هدف تربیت هنری و زیبایی شناسی دانش آموزان که مصرح اسناد تحولی در آموزش و پرورش است و با رویکرد مدرسه محوری و گسترش و تعمیق فعالیتهای پرورشی در مدرسه، نسبت به بازنگری در شیوه نامه جشنواره فرهنگی هنری دانش آموزان اقدام نموده است.
شیوه نامه حاضر در حکم متممی برای کتاب «راهکار نامه» است که قبلاً به عنوان شیوه نامه ی مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزان کشور، با شماره ۱۰۹۳۰/۵۰۰ در تاریخ ۱۳۹۷/۰۱/۲۹ به ادارات کل آموزش و پرورش استانها ابلاغ شده است.
یادآوری می شود اجرای دقیق موارد مندرج در کتاب راهکارنامه و این شیوه نامه مورد تاکید است؛ بررسی و بازنگری در سطوح برگزاری جشنواره، فرآیندهای داوری، تغییر در رشته ها و گرایشهای جشنواره، کمیت انتخاب آثار به همراه تغییرات اندک دیگری در شیوه اجرا در این شیوه نامه آمده و نمون برگ های داوری و توضیحات تکمیلی نیز در راهکارنامه درج شده است.
امید است با حمایت و همکاری مدیران مدارس و معلمان و اولیا، شاهد تقویت هر چه بیشتر جشنواره فرهنگی هنری که جزئی از برنامه درس ملی به حساب می آید باشیم.
نشان امید فردا
برای جشنواره امید فردا یک نشان که همه جا در بیلبوردها، پوسترها، سربرگ ها، فیلم ها و … استفاده شود و نمایانگر این جشنواره باشد، ضروری بود. از این رو با بهره گیری از نمادهای خوشنویسی ایرانی و طراحی کلمه فردا نشان جشنواره نهایی شد.
نشان جشنواره امید فردا القاگر پویایی و حرکت روبه رشد جشنواره است و اهمیت جایگاه هنرهای ایرانی و اسلامی را روشن می نماید. همچنین کلمه فردا نیز به شکل زیبا در این طرح مستر شده است که با اندکی دقت می توان آن را مشاهده نمود. تصویر طرح در فصل نمایه ها آمده است.
تفاوت های جشنواره چهل و دوم نسبت به دوره های قبل
- دانش آموز محوری با هدف تقویت فعالیت های گروهی در سطح مدرسه با تغییر جدول زمان بندی جشنواره در هفته فرهنگ و هنر از ۷ لغایت ۱۲ بهمن ماه همزمان با آغاز جشن های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی (انتظار است مدارس در هفته فرهنگ و هنر که در آستانه جشن های پیروزی انقلاب اسلامی می باشد با خلاقیت و هنر نمایی دانش آموزان، مشارکت برون دستگاهی، حضور پررنگ اولیا و همکاران مدرسه سعی می کنند. توانمندی های دانش آموزان را در رشته های مختلف فرهنگی و هنری به نمایش بگذارند).
- امسال بخش ویژه هفته فرهنگ و هنر در جشنواره پیش بینی شده است و از بهترین های این بخش تقدیر خواهد شد. مدارس با ارسال یک نماهنگ پنج دقیقه ای از فرایند برگزاری جشنواره از اجرای هفته فرهنگ و هنر در سطح آموزشگاه خود، امکان حضور در جشنواره چهل و دوم را دارند. (استان ها نسبت به اعلام هدایتگر و چگونگی دریافت آثار، هماهنگی لازم را به عمل آورند).
هر استان ۶ مدرسه برگزیده شامل ۲ اثر از دوره ابتدایی، دوره اول متوسطه ۲ اثر و ۲ اثر از دوره دوم متوسطه را با ارائه مستندات کامل اجرای مرحله در آموزشگاه به دبیرخانه کشوری مستقر در استان اصفهان ارسال می نماید و بعد از بررسی، ۶ مدرسه برگزیده کشوری انتخاب و به ترتیب دو مدرسه جایزه ۵۰ میلیون تومانی، دو مدرسه جایزه ۳۰ میلیون تومانی و دو مدرسه جایزه ۲۰ میلیون تومانی تعلق خواهد گرفت.
در این بخش سایر مدارسی که امتیاز لازم را کسب ننمایند (۱۸۶ مدرسه و هر مدرسه ۳ نفر جمعا ۵۵۸ نفر) تقدیر وزارتی و هر استان نیز ۱۰درصد مدارس فعال شرکت کننده را تقدیر استانی و هر منطقه آموزش و پرورش ۲۵ مدارس شرکت کننده را تقدیر منطقه ای بعمل می آورد.
خیلی مهم : با توجه به اهمیت این بخش ضروری است؛ با حضور مدیر کل محترم استان ها و تشکیل جلسه شورای معاونین نسبت به اجرای دقیق هفته فرهنگ و هنر در سطح مدارس با نظارت مستقیم معاون پرورشی و فرهنگی استان برنامه ریزی صورت پذیرد و روسای ادارت نواحی مناطق و شهرستانها مستقیما این فرایند را در سطح مدارس نواحی و شهرستان پیگیری نمایند.
- در دوره دوم متوسطه و در رشته های اعلامی بخش دستی و تجسمی (رشته هایی که مقابل آن عبارت “از طریق کانال معرفی شده به دبیرخانه کشوری ارسال می شود” قید شده است) به صورت تفکیکی و پوشه بندی شده توسط کارشناسی محترم فرهنگی هنری اداره آموزش و پرورش منطقه جمع بندی و بدون داوری مستقیم اثر را به کانال های معرفی شده توسط دبیرخانه کشوری ارسال می نماید و پس از داوری در صورت کسب امتیاز در این دوره به عنوان مربی یار کانون به استان ها معرفی خواهند شد. اسامی دانش آموزان برگزیده شرکت کننده در این بخش با اعلام دبیرخانه کشوری ضمن دریافت لوح تقدیر در صورت تایید نهایی توسط مراجع ذیصلاح و گذراندن دوره تخصصی در کانون های فرهنگی تربیتی استان مربوطه گواهی مهارت و تدریس در کانون های فرهنگی تربیتی را دریافت خواهند نمود.
- دریافت آثار در بخش های آفرینش های ادبی، هنری، رسانه و فضای مجازی به صورت دوره تحصیلی می باشد.
- با هدف پشتوانه سازی و تقویت جشنواره، برخی رشته ها در دوره متوسطه اول تا سطح کشور ادامه می یابد.
- توانمند سازی مربیان مدارس توسط دبیرخانه های سه گانه کشوری به صورت حضوری و غیر حضوری در رشته های مرتبط پیش بینی و اعلام می گردد.
- برگزاری اختتامیه توسط سه دبیرخانه کشوری در استان اصفهان (رشته های هنرهای آوایی و هنرهای دستی و تجسمی)، استان فارس (رشته های آفرینش های ادبی، رسانه و فضای مجازی)، استان همدان (رشته های هنرهای نمایشی) خواهد بود.
- مربیان فنی می بایست از نیروهای رسمی آموزش و پرورش باشند و به کار گیری نیروی فنی آزاد و نیروهای غیر رسمی در تمام مراحل مجاز نمی باشد.
مخاطبان
دانش آموزان علاقه مند در کلیه دوره های تحصیلی بدون هیچ محدودیتی می توانند برای شرکت در جشنواره ثبت نام و اثرشان را به مرحله بعد ارسال نمایند. کلیه اطلاعیه های جشنواره از طریق کانال fardafestival@ در شبکه دانش آموزی شاد در دسترس خواهد بود.
بخش ها
عنوان بخش | رشته ها و گرایش ها | دبیرخانه |
---|---|---|
آفرینشهای ادبی و فرهنگی | رشته ها و گرایش های شعر و داستان | استان فارس |
رسانه و فضای مجازی | رشته ها و گرایش های تولید محتوا و بازی های رایانه ای | استان فارس |
فیلم و هنرهای نمایشی | رشته ها و گرایش های فیلم و نمایش | استان همدان |
هنرهای آوایی | رشته ها و گرایش های سرود و موسیقی | استان اصفهان |
هنرهای دستی و تجسمی | رشته ها و گرایش های دستی و تجسمی | استان اصفهان |
موضوعات
- بخش موضوعی: دانش آموزان می توانند آثار خود را با یکی از موضوعات زیر خلق و ارسال کنند. (کمیته داوران هر مرحله در سطوح چهارگانه مدرسه، منطقه، استان و کشور نسبت به اختصاص ضریب به اثر با موضوع اعلام شده اقدام نمایند).
- بخش آزاد: دانش آموزان آثار خود را با موضوع دلخواه خلق و ارسال می کنند.
جدول (۱): موضوعات جشنواره
ردیف | موضوعات | دوره های تحصیلی | توضیحات | ||
---|---|---|---|---|---|
دوره دوم ابتدایی | دوره اول متوسطه | دوره دوم متوسطه | |||
1 | مکتب حاج قاسم | ||||
2 | فردای بدون استکبار | ||||
3 | سبک زندگی ایرانی اسلامی | ||||
4 | رفیق شهیدم | ||||
5 | اربعین |
نکته بسیار مهم :
تمامی دانش آموزان شرکت کننده در چهل و دومین جشنواره فرهنگی هنری امید فردا باید از تاریخ ۳۰ آذر ماه لغایت 15 بهمن ماه نسبت به ثبت نام و بارگذاری اثر با حجم کم در سامانه تورینو اقدام نمایند. آثار منتخبین به مرحله بعد بصورت دستی می باشد.
جدول (۲) : سطوح برگزاری در دوره های تحصیلی
دوره تحصیلی | مرحله مدرسه | مرحله منطقه | مرحله استان | مرحله کشوری |
---|---|---|---|---|
دوره اول ابتدایی | دارد | ندارد | ندارد | فقط سرود و نقاشی همگانی |
دوره دوم ابتدایی | دارد | دارد | ندارد | فقط سرود و نقاشی همگانی |
دوره اول متوسطه | دارد | دارد | دارد | سرود تلفیقی و محلی، نمایش صحنه ای، نمایشنامه خوانی، نقالی، سرود و نقاشی همگانی |
دوره دوم متوسطه | دارد | دارد | دارد | دارد |
کلیه نکات تربیتی و مقرارت اردویی مصوب در شورای عالی آموزش و پرورش رعایت شود.
جدول (3) : زمان بندی برگزاری جشنواره در سطوح مختلف
سطح برگزاری | عنوان برنامه | زمان اجرایی | توضیحات |
---|---|---|---|
مرحله مدرسه | افتتاحيه مسابقات در مرحله مدرسه | دهه سوم آذرماه | رونمایی از پوستر جشنواره |
ثبت نام و ارسال اثر | ۲۰ آذر ماه لغایت ۱۵ بهمن ماه | (کم حجم) در نورینو و سایر بصورت دستی | |
برگزاری جشنواره به صورت حضوری | ۷ تا ۱۲ بهمن ماه | جشنواره درون مدرسه ای در هفته فرهنگ و هنر به صورت هماهنگ در سراسر کشور | |
ارسال آثار به دبیرخانه ناحیه / منطقه | هفته سوم بهمن ماه | ||
مرحله منطقه | فعالیت دبیرخانه تحویل آثار و داوری | هفته سوم بهمن ماه | |
برگزاری جشنواره و داوری آثار | هفته چهارم بهمن | ||
تحویل آثار به دبیرخانه استانی | هفته دوم اسفند | ||
مرحله استان | فعالیت دبیرخانه تحویل آثار استان | هفته دوم اسفند | |
جشنواره فرهنگی هنری استان | هفته اول اردیبهشت | جشنواره حضوری در هفته اول اردیبهشت برگزار شود | |
اعلام نتایج | هفته سوم اردیبهشت | ||
مرحله کشوری | تحویل آثار به دبیرخانه کشوری | هفته اول خرداد | اصفهان |
شروع فعالیت دبیرخانه کشوری و داوری آثار | هفته دوم خرداد تا هفته اول تیر | ||
اعلام نتایج مرحله غیر حضوری | نیمه اول مردادماه | ||
برگزاری اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری کشوری | ۱۰ تا ۱۵ تیرماه
6 تا ۱۳ مرداد 17 تا ۲۵ شهریور |
استان همدان هنرهای نمایشی
استان فارس ادبی، رساله و فضای مجازی استان اصفهان هنرهای آوایی و هنرهای دستی و تجسمی
|
|
سهمیه تحویل آثار استان ها به دبیرخانه کشوری بر اساس تعداد نواحی و مناطق و جمعیت دانش آموزی (به تفکیک جنسیت) به شرح ذیل می باشد:
الف – جمعیت دانش آموزی تا ۸۰۰ هزار نفر هر رشته و گرایش ۲ دختر و ۲ پسر ب – جمعیت دانش آموزی از ۸۰۰ هزار نفر به بالا هر رشته و گرایش 3 دختر و ۳ پسر |
نکات مربوط به جدول ۳
- با توجه به اهمیت مرحله مدرسه ملاک اصلی ارسال آثار به مرحله دوم (منطقه / شهرستان / ناحیه ) برگزاری نمایشگاه های درون مدرسه ای و اجرای نمایش و سرود در هفته فرهنگ و هنر ( ۷ تا ۱۲ بهمن) در سطح مدرسه می باشد.
- در سطح منطقه / شهرستان / ناحیه، مطلوب است در هر بخش یکی از داوران تایید شده استانی و یا از اعضای کارگروه استان حضور داشته باشد.
- یکی از شاخص های مهم کیفیت جشنواره طراز داوران آن جشنواره است. معاونت پرورشی و فرهنگی هر استان موظف است از استادان سرآمد هر رشته برای داوری های استانی دعوت به عمل آورد، برای داوران ابلاغ صادر کند و آن ها را به شرکت کنندگان اعلام و در فضاهای اطلاع رسانی استان نیز ایشان را معرفی کند.
- زمانبندی جشنواره (بجز مرحله کشوری) می تواند متناسب با شرایط اقلیمی و آب و هوایی با تصویب ستاد برگزاری جشنواره در سطح استان تغییر کند.
- تصمیم گیری در نحوه اجرا، کمیت و کیفیت رشته ها در سطوح منطقه و استان با کارگروه تخصصی استان به شرح ذیل می باشد.
کارگروه های تخصصی
کارگروه تخصصی زیر نظر معاونت پرورشی استان با محوریت رئیس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی با حضور کارشناس مسئول فرهنگی هنری، دو نفر از مدیران کانون های فرهنگی تربیتی، نماینده معلمان هنرمند و بهره مندی از انجمن های کانون ها و استفاده از ظرفیت خانه هنرمندان بسیج هنرمندان و …. تشکیل و با همین اعضا در سطح نواحی و شهرستانها امور سیاستگذاری، داوری و نظارت بر روند جشنواره را پیگیری نماید.
مرحله مدرسه مهمترین مرحله جشنواره فرهنگی هنری امید فردا
از نظر شورای سیاست گذاری جشنواره فرهنگی هنری امید فردا، مرحله مدرسه مهم ترین مرحله جشنواره است. شایسته است که بیشترین توجه و تمرکز معطوف به این مرحله از جشنواره باشد؛ زیرا اگر هرم مسابقات را در نظر بگیریم، مدرسه وسیع ترین بخش آن است که هدف نظام تعلیم و تربیت در آنجا محقق می شود و اگر چنان چه این مرحله مهم غفلت شود، مراحل دیگر جشنواره شکلی نمادین می یابد که نمی تواند اهداف مورد نظر در سند تحول را محقق نماید.
به منظور بهبود فرایند اجرای این جشنواره و عملیاتی شدن این برنامه در مدارس به عنوان یکی از برنامه های مبتنی بر سند تحول بنیادین و همچنین برنامه درس ملی و اهداف دوره های تحصیلی موارد ذیل برابر جدول زمانبندی فرایند برگزاری این جشنواره مورد انتظار است.
مراحل برگزاری جشنواره در مرحله مدرسه
- برگزاری اولین جلسه برنامه ریزی ستاد اجرایی جشنواره هفته چهارم آذرماه
- برگزاری آیین افتتاحیه جشنواره برابر با جدول زمان بندی با دعوت از مسئولین، انجمن اولیا و مربیان مدرسه ، اولیا و…..
- تشکیل تیم رسانه ای قوی جهت تبلیغ جشنواره در مدرسه
- برنامه ریزی در خصوص فضا سازی مناسب در مدرسه
- مکاتبه با اولیا و اطلاع رسانی در خصوص رشته ها و گرایش های مختلف و متنوع جشنواره
- ثبت نام از دانش آموزان علاقه مند در سامانه تورینو از تاریخ ۳۰ آذرماه لغایت ۱۵ بهمن ماه
- برگزاری دومین جلسه برنامه ریزی ستاد اجرایی جشنواره با دستور نظارت بر تولید آثار و چگونگی برگزاری مرحله حضوری جشنواره دیماه
- برگزاری جلسه توجیهی با همکاران، اولیا و دانش آموزان در خصوص هفته فرهنگ و هنر جشنواره فرهنگی هنری امید فردا و برگزاری با حضور حداکثری دانش آموزان ۷ تا ۱۲ بهمن همزمان با جشن های دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران
- توجیه دانش آموزان برای چگونگی انتخاب موضوع و تولید و خلق اثر
- راه اندازی دبیرخانه جشنواره در مدرسه و دریافت آثار دانش آموزان
- پایش و راستی آزمایی آثار به صورت برگزاری جشنواره درون مدرسه ای و ارسال آن ها به دبیرخانه منطقه / شهرستان / ناحیه با کمک از دبیران و آموزگاران هنرمند و اولیای علاقمند
- برگزاری جشنواره حضوری در مدرسه در ۷ تا ۱۲ بهمن ماه، اجرا و ارائه آثار تولید شده به سایر دانش آموزان، ضبط درون مدرسه ای در حضور اولیا، همکاران و مسئولین و ارسال به مرحله بعد مورد تاکید است.
- برگزاری نمایشگاه ، ارائه آثار دانش آموزان در مراسم صبحگاه، زنگ های تفریح، بین نماز طبق روز شمار جشنواره فرهنگی و هنری نیمه اول بهمن ماه با محوریت شورای دانش آموزی و کمک از تشکل های دانش آموزی فعال در مدرسه
- برگزاری سومین جلسه برنامه ریزی و ستاد اجرایی مسابقات با هدف آماده سازی دانش آموزان منتخب مدرسه برای شرکت در مراحل بعدی جشنواره
- مرحله ناحیه / منطقه بهمن ماه پس از داوری آثار و انتخاب نفرات برتر. همزمان با ایام الله دهه فجر نمایشگاهی از آثار منتخب مدارس در یکی از مراکز پرورشی با تاکید بر کانون های فرهنگی و تربیتی و اعلام به مدارس جهت بازدید مورد تاکید می باشد.
نقش اجرایی مدیر مدرسه به عنوان مسئول اصلی جشنواره
- به کارگیری ظرفیت های درونی و بیرونی مدرسه
- جلب همکاری کادر آموزشی و اولیاء و دانش آموزان در برگزاری هر چه بهتر فرایند جشنواره فرهنگی هنری امید فردا
- برآورد اعتبارات مورد نیاز و تأمین آن از طریق منابع موجود در مدرسه و کمک های اولیه و نهادهای محله
- نظارت بر تولید آثار توسط خود دانش آموز در مدرسه، به ویژه در رشته های انفرادی
- برنامه ریزی برای اجرای مراسم افتتاحیه، اجرای جشنواره و مراسم تقدیر از برگزیدگان و عوامل اجرایی
- ایجاد فرصت برای دانش آموزان برگزیده، به منظور ارائه آثارشان در مدرسه به ویژه بخشهای گروهی، مثل هنرهای نمایشی و آوایی در مناسبت ها و ایام ا… های طول سال تحصیلی و بخشهای فردی در مراسم صبحگاهی
- برگزاری نمایشگاهی از آثار بخش دستی و تجسمی برگزیدگان و عرضه این آثار به سایر دانش آموزان
- معرفی دانش آموزان هنرمند و ارائه آثارشان در فضای مجازی به ویژه سایت و کانال های مجازی مدرسه
- پایش به موقع آثار دانش آموزان جهت ارسال به مرحله منطقه / شهرستان / ناحیه
نکته خیلی مهم: از آنجا که راهیابی دانش آموزان از مدرسه به مرحله بالاتر و سطوح بعدی جشنواره منوط به رعایت موارد فوق و بخصوص اجرا و نمایش آثار در سطح مدرسه می باشد، لذا لازم است؛ این موضوع به کلیه مدارس اطلاع رسانی شود تا در اجرای فرآیند جشنواره با مشکلی مواجه نشوند.
طرح های تشویقی
به منظور بهره مندی دانش آموزان شرکت کننده از مزایای حضور در جشنواره فرهنگی هنری امید فردا و ارزش گذاری مشوق های جشنواره در مرحله مدرسه و منطقه موارد ذیل پیشنهاد می شود:
- مدیران مدارس با رعایت دقیق ضوابط و مقررات مالی آموزش و پرورش می توانند در برخی از هزینه های جاری مدارس که با مشارکت دانش آموزان تامین می شود (مانند هزینه های برگزاری اردوها، بازدیدها، سینما و ….) برای دانش آموزان دارای رتبه تا سقف ۵۰ درصد (نیم بها) تخفیف قائل شوند؛ این موضوع پس از تصویب در شورای مدرسه و با رعایت مقررات در ابتدای سال تحصیلی و زمان ثبت نام دانش آموزان در جشنواره برای دانش آموزان و اولیا اطلاع رسانی شود.
- دبیران دروس مرتبط با رشته ها و گرایش های مختلف جشنواره فرهنگی هنری امید فردا می توانند برابر تعریف ارزشیابی تکوینی که در آیین نامه ارزشیابی تحصیلی تربیتی دوره اول متوسطه (صفحه اول تعریف ارزشیابی تکوینی، مصوبه شانزدهمین جلسه کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش در تاریخ ۱۳۹۷/۷/۴) و آیین نامه آموزشی دوره دوم متوسطه (ماده ۳۶ صفحه ۱۴، مصوبه شماره ۹۳۲ تاریخ ۱۳۹۵/۳/۱۷) شورای عالی آموزش و پرورش آمده است، با رعایت دقیق ضوابط و مقررات قانونی، نسبت به در نظر گرفتن نمره تشویقی در ارزشیابی تکوینی (نمرات مستمر) دانش آموزان اقدام نمایند.
- ادارات آموزش و پرورش مناطق و شهرستان ها می توانند با رعایت کلیه ضوابط و مقررات آموزش و پرورش نسبت به در نظر گرفتن تخفیف تیم بها برای هزینه های ثبت نام در مراکز مرتبط با معاونت پرورشی و تربیت بدنی (کانون های فرهنگی تربیتی، اردوگاه ها، دارالقرآن ها، استخرها، سالن های ورزشی، کتابخانه ها، سینماهای تحت نظر آموزش و پرورش و…) نسبت به ایجاد انگیزه برای دانش آموزان برگزیده مرحله مدرسه، منطقه اقدام لازم را به عمل آورند.
- پیشنهاد می گردد مدیران مدارس نسبت به تخفیف ثبت نام به دانش آموزان منتخب استان و کشور اهتمام داشته باشند.
- متناسب با تعداد دانش آموزان راه یافته به مرحله کشوری تقدیر وزارتی از عوامل استانی در دستور کار دبیرخانه کشوری می باشد.
نمایه رشته ها و گرایش های جشنواره فرهنگی و هنری امیدفردا
به تفکیک دوره های تحصیلی
نمایه رشته ها و گرایش های چهل و دومین جشنواره فرهنگی و هنری امیدفردا ویژه دوره اول ابتدایی
نمایه رشته ها و گرایش های چهل و دومین جشنواره فرهنگی و هنری امیدفردا ویژه دوره اول ابتدایی | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
عنوان رشته ها برای مشاهده ضوابط به همراه فرم های ضروری و داوری روی هر رشته کلیک کنید. |
سطح اجرا | توضیحات | |||||
مدرسه | منطقه / شهرستان / ناحیه | استان | کشوری | ||||
فرهنگی | ادبی | داستان نویسی | |||||
هنری | فیلم و هنرهای نمایشی | تئاتر صحنه ای | |||||
تئاتر عروسکی | |||||||
نمایشنامه خوانی | |||||||
نقالی | |||||||
هنرهای آوایی | سرود گروهی | تلفیقی و محلی | |||||
هنرهای دستی و تجسمی | نقاشی | ||||||
طراحی | |||||||
کلاژ | |||||||
مجسمه های خمیری | |||||||
رشته های همگانی | سرود همگانی | تلفیقی و محلی | |||||
نقاشی همگانی |
نمایه رشته ها و گرایش های چهل و دومین جشنواره فرهنگی و هنری امیدفردا ویژه دوره دوم ابتدایی
نمایه رشته ها و گرایش های چهل و دومین جشنواره فرهنگی و هنری امیدفردا ویژه دوره دوم ابتدایی | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
عنوان رشته ها برای مشاهده ضوابط به همراه فرم های ضروری و داوری روی هر رشته کلیک کنید. |
سطح اجرا | توضیحات | |||||
مدرسه | منطقه / شهرستان / ناحیه | استان | کشوری | ||||
فرهنگی | آفرینش های ادبی | شعر | به صورت دوره تحصیلی | ||||
داستان نویسی | |||||||
هنری | فیلم و هنرهای نمایشی | تئاتر صحنه ای | |||||
تئاتر عروسکی | |||||||
نمایشنامه خوانی | |||||||
نقالی | |||||||
هنرهای آوایی | سرود گروهی | تلفیقی و محلی | |||||
هنرهای دستی و تجسمی | خط نستعلیق | ||||||
نقاشی رنگ روغن | |||||||
گواش | |||||||
طراحی آب مرکب | |||||||
طراحی مداد | |||||||
طراحی زغال | |||||||
مدادرنگی | |||||||
آبرنگ | |||||||
پاستل | |||||||
عکاسی | |||||||
رشته های همگانی | سرود همگانی | تلفیقی و محلی | |||||
نقاشی همگانی |
نمایه رشته ها و گرایش های چهل و دومین جشنواره فرهنگی و هنری امیدفردا ویژه دوره اول متوسطه
نمایه رشته ها و گرایش های چهل و دومین جشنواره فرهنگی و هنری امیدفردا ویژه دوره اول متوسطه | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
عنوان رشته ها برای مشاهده ضوابط به همراه فرم های ضروری و داوری روی هر رشته کلیک کنید. |
سطح اجرا | توضیحات | |||||
مدرسه | منطقه / شهرستان / ناحیه | استان | کشوری | ||||
فرهنگی | آفرینش های ادبی | شعر | به صورت دوره تحصیلی | ||||
داستان نویسی | |||||||
رسانه و فضای مجازی | کتاب الکترونیکی | ||||||
پادکست | |||||||
ویدئوکست | |||||||
هنری | فیلم و هنرهای نمایشی | تئاتر صحنه ای | |||||
تئاتر عروسکی | |||||||
نمایشنامه خوانی | |||||||
نقالی | |||||||
فیلم داستانی | |||||||
فیلم مستند | |||||||
پویانمایی | |||||||
نماهنگ | |||||||
هنرهای آوایی | سرود گروهی | تلفیقی و محلی | |||||
تکنوازی | |||||||
هنرهای دستی و تجسمی | قالیبافی | ||||||
گلیم بافی | |||||||
جاجیم بافی | |||||||
نمدمالی | |||||||
پته دوزی | |||||||
خاتم کاری | |||||||
مشبک کاری | |||||||
منبت کاری | |||||||
معرق کاری | |||||||
مینا کاری | |||||||
قلم زنی | |||||||
کاشی کاری سنتی | |||||||
سفالگری | |||||||
ملیله کاری | |||||||
مجسمه سازی | |||||||
خط نستعلیق | |||||||
خط شکسته | |||||||
نقاشی رنگ روغن | |||||||
گواش | |||||||
نقاشی خط | |||||||
تصویرسازی | |||||||
طراحی آب مرکب | |||||||
طراحی قلم فلزی | |||||||
طراحی مداد | |||||||
طراحی زغال | |||||||
نگارگری ایرانی | |||||||
تذهیب | |||||||
چاپ دستی | ترافارت، لینولئوم، مونوپرینت، چاپ شیشه، پارچه و فلز | ||||||
کاریکاتور | |||||||
مدادرنگی | |||||||
آبرنگ | |||||||
پاستل | |||||||
عکاسی | |||||||
رشته های همگانی | سرود همگانی | تلفیقی و محلی | |||||
نقاشی همگانی |
نمایه رشته ها و گرایش های چهل و دومین جشنواره فرهنگی و هنری امیدفردا ویژه دوره دوم متوسطه
نمایه رشته ها و گرایش های چهل و دومین جشنواره فرهنگی و هنری امیدفردا ویژه دوره دوم متوسطه | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
عنوان رشته ها برای مشاهده ضوابط به همراه فرم های ضروری و داوری روی هر رشته کلیک کنید. |
سطح اجرا | توضیحات | |||||
مدرسه | منطقه / شهرستان / ناحیه | استان | کشوری | ||||
فرهنگی | آفرینش های ادبی | شعر | به صورت دوره تحصیلی | ||||
داستان نویسی | |||||||
رسانه و فضای مجازی | بازی های رایانه ای | ||||||
پادکست | |||||||
ویدئوکست | |||||||
وبسایت | |||||||
نرم افزار موبایل (اپ) | |||||||
هنری | فیلم و هنرهای نمایشی | تئاتر صحنه ای | |||||
تئاتر عروسکی | |||||||
تئاتر خیابانی | |||||||
نمایشنامه خوانی | |||||||
نقالی | |||||||
فیلم داستانی | |||||||
فیلم مستند | |||||||
پویانمایی | |||||||
نماهنگ | |||||||
هنرهای آوایی | سرود گروهی | تلفیقی و محلی | |||||
آواز | ویژه پسران | ||||||
همنوازی | |||||||
تکنوازی | |||||||
هنرهای دستی و تجسمی | قالیبافی | ||||||
نقشه قالی | |||||||
گلیم بافی | از طریق کانال معرفی شده به دبیرخانه کشوری ارسال می شود | ||||||
جاجیم بافی | |||||||
نمدمالی | |||||||
پته دوزی | |||||||
ملیله کاری | |||||||
خاتم کاری | از طریق کانال معرفی شده به دبیرخانه کشوری ارسال می شود | ||||||
مشبک کاری | از طریق کانال معرفی شده به دبیرخانه کشوری ارسال می شود | ||||||
منبت کاری | از طریق کانال معرفی شده به دبیرخانه کشوری ارسال می شود | ||||||
معرق کاری | از طریق کانال معرفی شده به دبیرخانه کشوری ارسال می شود | ||||||
مینا کاری | |||||||
قلم زنی | |||||||
کاشی کاری سنتی | از طریق کانال معرفی شده به دبیرخانه کشوری ارسال می شود | ||||||
سفالگری | از طریق کانال معرفی شده به دبیرخانه کشوری ارسال می شود | ||||||
مجسمه سازی | از طریق کانال معرفی شده به دبیرخانه کشوری ارسال می شود | ||||||
خط نستعلیق | |||||||
شکسته نستعلیق | |||||||
ثلث | |||||||
نسخ | |||||||
نقاشی رنگ روغن و اکریلیک | |||||||
گواش | |||||||
نقاشی خط | |||||||
نقاشی دیجیتال | |||||||
طراحی آب مرکب | |||||||
طراحی قلم فلزی | |||||||
طراحی مداد | |||||||
طراحی زغال | |||||||
نگارگری ایرانی | از طریق کانال معرفی شده به دبیرخانه کشوری ارسال می شود | ||||||
تذهیب | |||||||
تشعیر | |||||||
گل و مرغ | |||||||
چاپ دستی | ترافارت، لینولئوم، مونوپرینت، چاپ شیشه، پارچه و فلز از طریق کانال معرفی شده به دبیرخانه کشوری ارسال می شود |
||||||
کاریکاتور | |||||||
مدادرنگی | |||||||
آبرنگ | |||||||
پاستل | |||||||
عکاسی | |||||||
فتومونتاژ | |||||||
تصویرسازی | |||||||
پوسترسازی | |||||||
طراحی آرم | |||||||
طراحی جلد | |||||||
رشته های همگانی | سرود همگانی | تلفیقی و محلی | |||||
نقاشی همگانی |
سلام، خداقوت به شما، کار بسیار زیبایی است، تمام محتوا و مطالب لازم در سایت وجود دارد به ویژه ضوابط هر رشته، فرمهای لازم و داوری که با کلیک روی هررشته در دسترس است.