گنجینه نمایشنامه نی‌قلم

نمایش به معنای اعم یعنی انجام دادن یک عمل از پیش معلوم شده و یا عبارت از انجام دادن و یا تظاهر به انجام دادن امری است که خود در هر لحظه واقف بر چگونگی بروز آن هستیم.

نمایش به معنی اخص (تئاتر)، ابتدا ر یشه در مراسم آئینی دارد و از نیایشهای مذهبی نشأت می گیرد و با گذشت زمان و گذشتن از مراحل خاص به کیفیتی دست می یابد که از بدوی بودن متمایز می شود و در پهنۀ فعالیت های خلاقۀ آدمی، موقعیتی رفیع می یابد. واژۀ تئاتر (Theatre) ریشۀ یونانی دارد و از کلمۀ تئاترون (Theatron) مشتق شده است که جزء اول آن تئا (Thea) به معنای تماشا کردن و یا محل تماشا و مشاهده است.

می توان گفت تئاتر هم بر مکانی اطلاق می شود که این مراسم در آنجا انجام می شود و هم
بر فرایندی ارتباطی که از طریق آن، به منظوری خاص، در محلی معین، در اثنای باز سازی واقعه ای، توسط گروهی، اندیشه ای از یک گروه به گروهی دیگر انتقال می یابد. (ابراهیم مکی، شناخت عوامل نمایش، 1371 ،انتشارات نمایش)

نمایش دانش آموزی:

نمایش دانش آموزی نمایشی است که دانش آموزان، محور اصلی و اكثر اجزای تشکیل دهندۀ آن، اعم از: متن، کارگردانی، بازیگری، عوامل صحنه و فنی می باشند، که بر پایۀ رغبتها، عواطف، خلاقیت و میل به تجربۀ ایشان شكل می گیرد. دانش آموزان در یكی از گرایش های نمایشی: صحنه ای، عروسكی، نمایشنامه خوانی و نقالی فعالیت نموده و استعدادهای خود را در زمینه های نویسندگی، بازیگری، كارگردانی و … شكوفا می سازند.

هنرهای نمایشی هم اكنون در چهار گرایش نمایش صحنه ای، نمایش عروسكی، نمایشنامه خوانی و نقالی در مدارس برگزار می شود.

اولین و مهمترین گام برای تشکیل یک گروه نمایشی در مدرسه و به اجرا در آوردن یک اثر خوب که منجر به کشف استعداهای دانش آموزان می شود انتخاب، نمایشنامه است. دغدغۀ همۀ کارگردانان و مربیان تئاتر پیدا کردن یک متن خیلی خوب است.

ما در موسسۀ فرهنگی هنری نی قلم با فراهم آوردن گنجینه ای بزرگ شامل بیش از هشتصد عنوان متن نمایشی مناسب به تفکیک موضوع، رده سنی و جنسیت ویژه دانش آموزان امید داریم زمینه کشف و پرورش آتیه سازان این سرزمین را مهیا کرده باشیم.

مدیران مدارس، معاونان و مربیان پرورشی و دبیران حتی خود دانش آموزان از طریق گزینه زیر می توانید به این مجموعه به صورت رایگان دسترسی داشته باشید:

جهت مشاهده گنجینه نمایشنامه نی قلم روی دکمه زیر بزنید:

مشاهده گنجینه نمایشنامه

درباره ی مدیر کل

مطلب پیشنهادی

دانلود سرود باکلام و بی‌کلام نسل آرمانی گروه نجم الثاقب تهران به همراه متن

سرود و نماهنگ سرود «نسل آرمانی» توسط گروه سرود نجم الثاقب تهران با موضوع فلسطین …

16 دیدگاه

  1. محمد حسن کرمی

    بخش دانلود رایگان کار نمیکنه
    برای دانش آموزان میخوام نمايشنامه حارس رو دانلود کنم

    • باسلام و خداقوت خدمت شما همکار عزیز، با چه خطایی رو به رو شده اید؟

    • در صورت مواجه با خطای ۴۰۴ در هنگام دانلود نسخه رایگان به این معناست که صفحه موردنظر به طور موقت از دسترس خارج شده باشد در صورتی که مایل باشید میتوانید با خرید اشتراک تکی با فقط 5هزار تومان از سرور ویژه و پرسرعت جعبه افزار فایل را دریافت کنید. باتشکر از نظر شما.

  2. آمنه شعبانعلی

    باسلام من نمایشنامه را خرید کردم اما باید کجا بروم که مشاهده کنم

    • سلام، پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود. در صورتی که مجدداً موفق به دانلود نشدید اطلاع دهید تا فایل را برای شما ارسال کنیم.

      • سلام من هزینه را پرداخت کردم اما لینک برام ظاهر نشد

        • در صورتی که پس از پرداخت موفق، به هر دلیل نتوانستید دانلود کنید، میتوانید مجددا به صفحه مربوطه مراجعه کنید به شرط اینکه هنوز نشست شما باطل نشده باشد تا سه بار لینک مورد نظر فعال و قابل دریافت است. ضمناً لینک دانلود به آدرس ایمیل شما نیز ارسال گردیده.

    • همچنین می توانید در پیامرسان ایتا به شناسه @neyqalamadmin یا آدرس https://eitaa.com/neyqalamadmin در تماس باشید.

  3. سلام من هزینه را پرداخت کردم اما لینک برام ظاهر نشد چطور باید دانلود رو انجام بدم.؟

    • در صورتی که پس از پرداخت موفق، به هر دلیل نتوانستید دانلود کنید، میتوانید مجددا به صفحه مربوطه مراجعه کنید به شرط اینکه هنوز نشست شما باطل نشده باشد تا سه بار لینک مورد نظر فعال و قابل دریافت است. ضمناً لینک دانلود به آدرس ایمیل شما نیز ارسال گردیده.

  4. سلام من برای دانلود یکی از نمایشنامه ها هزینه پرداخت کردم اما لینک برام ظاهر نشد چطور باید دانلود رو انجام بدم.؟ لینک دانلودش در کدام بخش مشخص میشه

    • در صورتی که پس از پرداخت موفق، به هر دلیل نتوانستید دانلود کنید، میتوانید مجددا به صفحه مربوطه مراجعه کنید به شرط اینکه هنوز نشست شما باطل نشده باشد تا سه بار لینک مورد نظر فعال و قابل دریافت است. ضمناً لینک دانلود به آدرس ایمیل شما نیز ارسال گردیده.

  5. من به دنبال یک نمایش با شرایط جشنواره خوارزمی هستم و اینکه هر نمایش را بعد از پرداخت هزینه دانلود کنم و احتمال اینکه مناسب نباشه برام نیست
    چه راهی پیشنهاد میکنید؟ بهتر نیست شناسنامه و خلاصه ای از داستان را قرار میدادید تا اشتباهی چیزی که برای کارمون مناسب نیست را دانلود نکنیم؟

    • سلام سپاس از نظر شما، در بخش سرود نمونه باکلام قبل از دانلود قابل شنیدن است در بخش نمایش نیز در حال آماده سازی نمونه چند صفحه ای نمایش هستیم با توجه به حجم بیش از ششصد عنوان نمایشنامه مجموعه آماده سازی کار قدری زمان بر خواهد بود. ان شاالله بزودی امکان مشاهده چند صفحه از نمایشنامه قبل از دانلود فراهم خواهد شد.

  6. سلام من نمایشنامه رو انتخاب کردم هزینش هم پرداختم اما وقتی رو لینک دانلودش مبیزنم میگه محدودیت دانلود داره حالا چیکار کنم هزینه رو برمیگردونید یا محدودیت برداشته بشه تا دانلود کنم

    • سلام بطور پیشفرض محدودیت دانلود هرفایل پس از خرید ۳ بار است، سقف محدودیت برای شما برداشته شد و میتوانید از صفحه موردنظر یا از طریق ایمیل فایل را دانلود کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *